This blogs about my poems, Articles song etc... You have to install sinhala unicords for reading this blogs
Tuesday, February 27, 2018
Wednesday, February 21, 2018
කුස පිපුණි බිම්මලක්
රැක ගන්න වරම් නැති
කුස පිපුණි බිම්මලක්
දැක ගන්න වරම් නැති...
උර මතින් ගෙන රැකියාව
දරා සිත මහ මෙරක්
යනෙන විට තෙරපී බස් රථ වල
බිදෙන්නැති සියුම් පෙති
පුංචි බිම්මලේ...
මව් පියන් අතැර ගිය
විහග පැටවෙකුගෙ මුව
තබන්නට හසරැලි
හනි හනික දුවන විට
මියෙන්නැති හදවත....
කුස සොහොන මත වැතිර
මිය ගිය විටෙක නුඹ
වැටුණු කදුලැලි ගෙන
සැදුවා ගගක් අප දෙදෙන....
පිපී ඇත තව මලක්
මගේ කුස යහනත
නොදන්නෙමි බිම්මලක් වෙද
නොදැකම මිලින වන......
පෙර නොවූ විරූ ලෙස
රකින්නට ඇතත් සිත
මහමෙර ඇත
තවමත් හිස මත...
තබන්නට ඔබ මුව
සිනා මල්පෙති
සදන්නට යහපත නුඹට
රැකියාව හැර කිසිත්
නොමැත දිවි රකින්නට ...
විහග පැටවුණගෙ
කදුලු පිසලන පිනින්
අනේ නුඹ රැකියන්
බිම්මලක් නොවී යළිත් ...
රැක ගන්න වරම් නැති
කුස පිපුණි බිම්මලක්
දැක ගන්න වරම් නැති...
උර මතින් ගෙන රැකියාව
දරා සිත මහ මෙරක්
යනෙන විට තෙරපී බස් රථ වල
බිදෙන්නැති සියුම් පෙති
පුංචි බිම්මලේ...
මව් පියන් අතැර ගිය
විහග පැටවෙකුගෙ මුව
තබන්නට හසරැලි
හනි හනික දුවන විට
මියෙන්නැති හදවත....
කුස සොහොන මත වැතිර
මිය ගිය විටෙක නුඹ
වැටුණු කදුලැලි ගෙන
සැදුවා ගගක් අප දෙදෙන....
පිපී ඇත තව මලක්
මගේ කුස යහනත
නොදන්නෙමි බිම්මලක් වෙද
නොදැකම මිලින වන......
පෙර නොවූ විරූ ලෙස
රකින්නට ඇතත් සිත
මහමෙර ඇත
තවමත් හිස මත...
තබන්නට ඔබ මුව
සිනා මල්පෙති
සදන්නට යහපත නුඹට
රැකියාව හැර කිසිත්
නොමැත දිවි රකින්නට ...
විහග පැටවුණගෙ
කදුලු පිසලන පිනින්
අනේ නුඹ රැකියන්
බිම්මලක් නොවී යළිත් ...
Friday, January 26, 2018
පෙර අප අතර තිබූ සෙනෙහස කොහෙ ද?
ඔබ ඈත සඳ වී පායා
මම මෑත තරුවක පිපිලා
මේ නිහඬ රැයේ ලොව නිදනා
මා ඔබ මා
ළඟ හිඳිනා
අප දුරින් දුරක හිඳ තනි වේ
නෙත්සරින් පමණි හමු වූයේ
ඒත් ඈත් බවෙහි හද බැඳුණේ
සෙනෙහසේ සොඳුරු බව රැඳුණේ
මධු සඳ යට අපි හමු වීලා
සිටිය ද ඔබ මා ළං වීලා
ඒ දුරක එදා අප පිපිලා
තිබූ සෙනේ සොඳුරු බව සිඳිලා
ගේය පද - ජයලත් මනෝරත්න
සංගීතය හා තනුව - එච්.එම් ජයවර්ධන
ගායනය - බණ්ඩාර අතාවුද
ප්මරේමය තරම් මිනිසා ආශක්ත වන ආස්වාදය කරන කිසිවක් මෙලෝව නැත. විප්ර;යෝගය දැඩි ළසොවක් වන්නේ ද මේ නිසායම ය.ප්රේ්මය කෙතරම් රසඳුනක් වුව ද එය ද අපූර්ව දෙයක් ලෙස හැඟෙනුයේ හිමි කරගෙන ස්වල්ප කාලයක් ගත වන තුරු පමණි.
නෙතින් නෙත මුණ ගැසෙමින් වදනකුදු නොදොඩමින් වුව ද පෙර දා අපූර්ව වින්දනයක් ලැබිණ.වැඩිහිටියන්ගේ දෑස් වලට මුවා වෙමින් කළ ප්රේෙමය සැබවින් ම විචිත්රිය. එකිනෙකා හමුවීම ඉතා අපහසු කටයුත්තක් නිසා අපහසුවෙන් හමු වන එක මොහොතක් වුව මිල කළ නොහැකි අවස්ථාවක් ලෙස එකල පෙම්වතුන් සිතති. මේ නිසා ම ප්මරේමය ද අපූර්ව අනර්ඝ දෙයකැයි ඔවුහු සිතති.
මිනිසා යනු කාම භොගී සත්ත්වයෙකි යි බුදු රජාණන් වහන්සේ වරෙක දේශනා කර ඇත.එනම් මිනිසා ජීව අජීව වස්තු කෙරෙහි බැඳී සිටියි.නොනැවතෙන තරගයක යෙදී සිටින මිනිසා නිරන්තරයෙන් උත්සාහ ගන්නේ භෞතික අභෞතික වස්තූන් තමා සතු කර ගැනීමටයි.කොතෙක් මිල මුදල් යාන වාහන උපයා ගත්ත ද ඉන් සෑහීමට පත්වන්නට මිනිසා ට නොහැකි වී ඇත
මෙලෙස සෑහීමට පත් නොවීම එක් පසෙකින් සමාජයේ දියුණුවට ද හේතු වී ඇත. විවිධාකාරයේ නව නිර්මාණ බිහි වී ඇත්තේ මේ නිසා ය.මිනිසාට පහසුකම් සපයන යන්ත්ර සූත්ර මේ නිසා බිහි වී ඇත. ඒ නිසා ම මිනිසාගේ අපේක්ෂිත ආයු කාලය දවැඩි වී ඇත. එහෙත් එයිනුත් තෘප්ත නොවූ මිනිසා පෘථිවිය පමණක් නොව අඟහරු ලොවෙහි ද මිනිස් ජනාවාස සෑදීමට පෙළඹී ඇත.ඔවුහු මෙයින් ද තෘප්ත නොවෙති.
බොහෝ විට තමන් ප්රිය කරන ජිව අජීව වස්තූන් කෙරෙහි දැඩිව ආශක්ත වන මිනිසා, අදාල දෙය තමා සතු කරගත් පසු ඊට දක්වන ඇල්ම අඩු වී යයි. තමා සතු කර ගන්නා දෙයෙහි වටිනාකම රැඳෙන්නේ එහි නැවුම් බව තිබෙන තෙක් පමණි.
“
ඔබේ රතු මල් එක්ක දිග ගවුම හැඳ එන්න
එලෙස දැක ගන්න ඔබ මහ ද ඉවසුම් නොමැත
සම වුවත් ඔබ නිබඳ
මග තොටෙහි අතර මග
පෙර පැවති උණුසුමෙන්
නුපුබුදියි මගේ සිත
අනඟි රන් පාවහන්න
වැඩ දැමූ කෙස් වැටිය
මිහිරි කන් කළු තෙපුල්
සිනා ආදර සුසුම්
පිරී නොඅඩුව ඇති දු
පෙර විලස සිත මගේ
නො නැග එනු උණුසුමෙන්
කුමක් වී දැයි කියා
මට ම විසඳිය නොහැකි “යනුවෙන් ගුණදාස අමරසේකරයන් ප්රකාශ කරන්නේ ද මෙවන්ම අත්දැකීමකි.
ලොව ඕනෑම ජීව අජීව වස්තුවක වටිනාකම රැඳි පවතින්නේ එය හිමි කරගන්තා තෙක් පමණි“ යනුවෙන් කියමනක් ජනයා අතර ඇත. තමා හිමි කරගත් තරුණිය හෝ තරුණයා නීතිමය බැඳීම නිසා තවත් පුද්ගලයෙකු වෙත නොයන බවට ඇති විශ්වාසය එක් හේතුවකි.දරුවන් ලබා වගකීම්, විය පැහැදම් වැඩි වන විට පෙර කී සෞන්දර්ය කෙරෙහි සිත යොදවන්නට ද ඔවුන්ට ඉඩ හසරක් නොලැබේ.එමෙන්ම එකි නෙකාගේ අඩු පාඩු නොගැලපීම් සියල්ල ද පසක් වන්නේ එක්ව ජීවත් විමේ දීය.මේ සියලු හේතූන් නිසා ප්රේොමයේ සේන්දර්ය කෙමෙන් වියැකී යයි. කෙමෙන් වියපත් භාවයට පත් වන විට රූසිරියත් ගත සවියත් වියැකෙයි. ලෝකයේ අනිත්ය ස්වභාවය ද පසක් වෙයි. එවිට ප්රේමය යනු හදු මානව සබඳතාවක් ලෙස පමණක් යැයි හැඟෙයි.
ගීතයට පසු බිම් වන පෙම් යුවලට ද මේ හේතූන් අතරින් එකක් හෝ කීපයක් බලපාන්නට ඇත. ඔවුන්ට ප්රේටමය පෙර මෙන් සොඳුරු බව නොහැඟෙයි. එහෙත් අතීත ප්රේ ම සැමරුම් වෙත පියනගන්නට ත් එහි අපූර්වත්වය විඳින්නටත් ඔවුන් කැමති ය. එහෙත් අතීතයට යෑමෙන් සිදුවන්නේ වර්තමානය සන්සන්දනය කරමින් වේදනාවට පත්වීමය. මේ සෑම සිදුවීමක්ම අප යළිත් නැඹුරු කරවන්නේ බුදු දහමේ හරයන් වෙතට ය. එනම් ලොව පවත්නා සියලු දෙය අනිත්යම සහ දුක් සහිත බව ය.
ප්රේ මය වැනි අනුභූතීන් තුළින් ද ජීවන යථාර්ථයන් අපට ඉස්මතු වී පෙනෙයි. ආනන්දනීය කලා කෘතීන් තුළින් විහිදෙන ප්රනඥාලෝකය ලබා ගැනීමට නම් ශ්රා්වකයා තුළ ද පැසුණු බුද්ධියක් සහ රසවින්දන හැකියාවක් තිබිය යුතුය. ඕනෑම කලා කෘතියක, එහි නිර්මාපකයගේ අරමුණ සාක්ෂාත් වන්නේ ශ්රායවකයන් ප්රේ.ක්ෂකයන් එම නිර්මාණය ග්ර හණය කරගන්නා ආකාරය අනුව ය. ජයලත් මනෝරත්නයන්, එච්. එම්. ජයවර්ධනයනයන් සහ බණ්ඩාර අතාවුද එක්ව නිමවන මේ සොඳුරු ගීතය හුදු සුලභ ප්රේවම ගීතයක් පමණකැයි බොහෝ ශ්රා.වකයන්ට ග්ර හණය වුව ද එතුළ සැඟව ඇති ජීවන සත්තාව එහි ගැඹුරට සිය සිත මෙහෙයවන්නකුට දැනෙයි. අරුත් සුන් යයි අප සිතන අපේ ජීවිතය තුළ අප මෙතෙක් සොයා නොගත් ජීවන අරුත් සිය දහසක් ඇති බවට මේ ගීතය කදිම නිදසුනකි.
---- චාමිකා ජනානි ද සිල්වා --- රංගිරි ශ්රී ලංකා පුවත්පත -------
ගීතය පහතින් අසන්න
Tuesday, December 19, 2017
මායා, වන්ෂොට් සහ මෙරි කොම් හා අපේ යෞවනයන් ---
සෑම රන් පදක්කමක්ම පිටුපස අසීමිත කැපවීම, නොපසුබස්නා වීර්ය, තම අරමුණම කෙරෙහි ඒකාග්රතාව පවත්වා ගැනීම, අසීමිත බාධක ආදිය කැටි වූ අපූර්ව ජීවන වෘතාන්තයක් ඇත. “මෙරි කොම්“ යනු ඉන්දියාවට බොක්සිං රන් පදක්කමක් දිනා දුන් කාන්තාවක ගේ සත්යකතාවයි.
සංජය ලීලා බන්සාලි ගේ චිත්රපටයේ මෙරි කොම් ලෙස රඟපාන්නේ ප්රියංකා චොප්රාය.
හැම විටම මා අසන පැනය මෙයයි. ඇයි මෙලෙස දක්ෂතාවන් දක්වන්නන් ලාංකිකයන් අතරින් බිහි නොවන්නේ? එයට හේතුව මෙවන් චිත්රපට කිසිදා ලංකාවේ බිහි නොවන නිසාය. දෙස් විදෙස් පතල කීර්තියක් ලබා ගත් ක්රීඩකයින් කොපමණ අප රට සිටී ද? ඒ කිසිවකුත් පිළිබඳ මෙවන් සිනමා පටයක් බිහි වී නොමැත. සුසන්තිකා අපට සිටින එකම ඔලිම්පික් ක්රීඩා තරුවයි. ඇයගේ පෞද්ගලික ජීවිතය පිළිබඳ විමසනු මිස ඒවායේ කුණු රස ප්රචාරය කරනු මිස ඇය ඔලිම්පික් පදක්කමක් දක්වා පැමිණි මාවත ගැන සොයා බලන්නෙක් වේද? ඇගේ අසීමිත කැපවීම කැටිවුණු ඈ ඔලිම්පික් පදක්කමක් දක්වා ආ මාවත ගැන මෙවන් චිත්රපටයක් බිහි නොවන්නේ ඇයි? අපගේ අති දක්ෂ ක්රිකට් ක්රීඩකයන් පැමිණි මාවත ගැන චිත්රපටයක් බිහි නොවන්නේ ඇයි? අප මේ සියලු වටිනාකම් හැර දමා ඉන්දීය චිත්රපට වල හෙවනැලි මෙරට ප්රතිරූපනය කරමු. ඉන්දියාවේ බොළඳ කතා පුවත් පමණක් ආදර්ශයට ගනිමු.
ඉන්දියාවේ හා ලංකාවේ බොළඳ චිත්රපට, ටෙලිනාට්ය බලන යෞවන ළමයින් ඉක්මනින්ම ප්රේමවන්තයකු ප්රේමවන්තියක වන්නට ප්රාර්ථනා කරනු මිස සුවිශේෂී චරිතයක් වන්නට සිහිනෙනුදු සිතන්නේ නැත. ඔවුහු සිය දක්ෂතාවන් සදහටම වළලා දමා අඩු වයසින් මවක් පියෙක් වී ජීවිතය අඳුරට හෙලා ගනිති.
මා සිතන්නේ අප රටේ මෙවන් චිත්රපට නිපදවන්නේ නැත්නම් මෙවන් සුවිශේෂී චරිත සහිත කතා පුවත් කියා දී අපගේ දරුවන් දිරි ගැන්විය යුතුය. එවිට පෙම්වතිය, පෙම්වතා අහිමි වීම නිසා සිය දිවි නසා ගන්නා හීන දීන පෞරුෂ හෝ අරමුණක් අනුව ජීවිතය ගොඩනගා ගනු ඇති. සුවිශේෂී චරිත අප රටෙහි වැඩි වැඩියෙන් බිහිවනු ඇත.
Monday, September 4, 2017
අපෙ ගමේ සුවඳ එකතු කරන් වරෙන් යාළුවේ
පුර හඳත් එක්ක ඇවිත් යන්න
ඉඳහිට හෝ මේ සිදාදියේ
අපෙ ගමේ සුවඳ එකතු කරන් වරෙන් යාළුවේ.........
ඉඳහිට හෝ මේ සිදාදියේ
අපෙ ගමේ සුවඳ එකතු කරන් වරෙන් යාළුවේ.........
රෑ පානේ මුතු බේරෙන
මුතු ගානේ බැත මෝරන
නොනිදා හිනැහෙන කමතක් වාගේ
මැඩුවන් සුවඳත් තුරුළු කරන් වරෙන් යාළුවේ....
මුතු ගානේ බැත මෝරන
නොනිදා හිනැහෙන කමතක් වාගේ
මැඩුවන් සුවඳත් තුරුළු කරන් වරෙන් යාළුවේ....
අරලිය මල් සිල් සුවඳට
නැලවෙන බෝ පත තාලෙට
රෑ නලියන වැව් කණ්ඩිය වාගේ
පන්සලෙන් සාදු හඬත් අරන් වරෙන් යාළුවේ....
නැලවෙන බෝ පත තාලෙට
රෑ නලියන වැව් කණ්ඩිය වාගේ
පන්සලෙන් සාදු හඬත් අරන් වරෙන් යාළුවේ....
ගේය පද - රත්න කේ .ප්රේමසිරි
තනුව හා සංගීතය - එච්.එම් ජයවර්ධන
ගායනය - කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ
තනුව හා සංගීතය - එච්.එම් ජයවර්ධන
ගායනය - කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ
සඳේ සෞන්දර්ය සැබැවින්ම විඳගත හැක්කේ නගරයේ දී ද ? නැතිනම් ගමේ දී ද මම ඔබෙන්අසන්නෙමි .ගමටත් නගරයටත් වෙනසක් නො දක්වා සඳ පායයි .එහෙත් නගරයේ නගරයේ දුවිල්ලෙන් කර්ණ කඨෝර වූ විවිධ හඬවල් ද සිතත් ගතත් වෙහෙසට පත් කරයි .අවිවේකී දිවා කාලයක් නිමකර නිවසට හෝ නවාතැනට පැමිණෙන අප සොයන්නේ නිදි සුවය යි .නගරයේ විසල් ගොඩනැගිලි වලට ඉහලින් සඳවතිය සුපුරුදු ලෙස හිනැහුනත් ඒ අසිරිය දකින්නට විඳින්නට අවිවේකී නාගරික දිවිය අපට ඉඩ හසර ලබා නොදෙයි නො දෙයි .සඳ එළිය පමණක් නොවේ නාගරික ජීවිතය විසින් ජීවිතයේ තවත් බොහෝ දේ වින්දනය කරන්න ට ඉඩක් ලබා නොදෙයි .වින්දනය කල යුතු දෑ වින්දනය නොකිරීමෙන් අපි ජීවිතය විඳවන්නේ බවට පත්ව තිබේ .නගරයේ ඉපිද නගරයේ ම දිවි ගෙවෙන ඇතැමුන්ට සමන්විත වන්නෙකුට තමන් විඳවන්නෙකු බවට පත්වී ඇති බව නොහැඟෙන්නේ ඔවුන්ට නාගරික පරිසරය සාමාන්යකරණය වී ඇති නිසා ය .
ගමේ වෙල් එළියේ වෑ දියේ බඩවැටියේ සුන්දරත්වය නිදහස් වේ වින්දනය කළ පුද්ගලයකුට නගරය ත් එහි ජීවිතයත් දැනෙනුයේ සිරගත ජීවිතයක් ලෙසිනි .එහෙත් ඒ නිසාම නගරයේ හැරදා යන්නට ඔහුට නොහැකි ය .රැකියාවක් දරුවන්ගේ අධ්යාපන කටයුතුත් නිසා අකමැත්තෙන් වුවද නගරයේ සිරගත වන්නට ඔහුට සිදුවෙයි .මඳක් හෝ ඉසිඹුවක් ලැබෙන නිමේෂයේදී ඔහු සිත වැව් තාවුල්ලට පන්දිසලට වෙල්වයායට දිව යන්නේ අසුරු සැනිනි .
ගමේ ඉපිද නගරයට සංක්රමණය වී නගරයේ සිරගත වූවෙකුට ගමේ මිත්රයෙකු හෝ ඥාතියකු හමුවීම ප්රහර්ෂය දනවන්නකි .තම මිතුරා “ පුරා හඳක“ අසිරිය ගන්වන්නෙක් බව පද රචකයා රූපණය කරන්නේ ඒ තුළින් සහාදත්වය උතුරා යන නිසාම ය.
නගරයේ කුණු කාණු වලින් නැගෙන දුර්ගන්ධය පහ කරන්නට සුවඳ විලවුන් ගැල්වුවත් අවට පරිසරයට සුවඳ දියර ඉසුවත් පලක් නැත .ස්වල්ප මොහොතකින් කසල වල දුර්ගන්ධය යළිත් මතුවෙයි. ගමේ වෑ දියේ වෙල් එළියේ පන්සලේ සුවඳ කැටි කරගත් සැනසුම සුවය සදන ජීවිතය මොහුට සිහිනයක් පමණි. ගමේ සුවඳ, සහෘදත්වය රැගෙන කිසිවෙකු හෝ පැමිණෙන්නේ නම් කෙතරම් අපූරු ද?
ගීතයේ වාච්යාර්ථය මතුපිටින් මෙලෙස විග්රහ කළ ද එහි ව්යාගාර්ථය තුළ ගැඹුරු අරුතක් ධ්වනිත කරයි. මුදල් මත යැපෙන නාගරිකයන්ගේ ජීවිතය අතිශය කටුක ය. මේ නිසාම තම යහගුණ පවා උකසට තබා මුදලට විකිණෙන්නට නාගරිකයන්ට සිදුව තිබේ. ඔවුන්ගේ මේ සංකීර්ණ දිවි පෙවෙත නිසා ඔවුන් සතු යහපත් සමාජ ආචාර ධර්මයන් ඔවුන් වෙතින් වියැකී ගොසිනි. එහෙත් සරළ ගැමි සමාජය තුළ තවමත් යහගුණදම් ආචාර ධර්ම රැඳී පවතී. ගීතයේ “ පුර හඳ“ තුළින් නිරූපණය වන්නේ අවංක සුහදශීලී , නිර්ව්යාජ සමීප සම්බන්ධතා වලින් යුතු ගැමි සමාජයක අනුරුවයි.
කාල් මාර්ක්ස් සිය පරාරෝපන න්යායෙන් පෙන්වා දෙන්නේ නාගරික කාර්මික සමාජය තුළ පුද්ගලයා තමා තමාගෙන් ද සමාජයෙන් ද පවුලෙන් ද පරාරෝපණය හෙවත් හුදෙකලාවීමත් යාන්ත්රික ඒකාබද්ධ සමාජයක් ගොඩ නැගෙන විට සදාචාර පර්යාව බිඳ වැටී ධර්මතාව පිරිහෙන සමාජයක් ගොඩ නැගෙන බවයි.
ආයාසකර සබඳතාවලින් ගහන සාමූහික බැඳීම් නැති සහ සදාචාර ධර්ම ගිලිහුණු සමාජයක අසීරුවෙන් අසීරුවෙන් පය ගසා සිටින පුද්ගලයෙකුට තම ගැමි මිතුරා “ පුරා හඳක්“ සේ පෙනෙයි. “ ගමේ සුවඳ “ යනු යහගුණ ධර්මයන් ය. ගමේ යහගුණ සහ අව්යාජ මිත්රත්වයෙන් පුරා හඳ සේ නාගරික මිතුරාගේ අඳුරු ලොව ගැමි මිතුරාගේ පැමිණීමෙන් එළිය වෙයි.
අස්වනු නෙලීමෙන් පසු කමතේ ගොඩ ගැහෙන්නේ ගොවියන්ගේ වෙහෙස මහන්සියේ ප්රතිඵලයයි. “ රෑ පානේ මුතු බේරෙන - මුතු ගානේ බැත මෝරන “ යන්නෙන් දහඩියත් මහත් වූ කැපවීමත් ඒ වෙහෙසේ ප්රතිඵලය ලෙසටම ලැබෙන අස්වැන්නත් පිළිබඳ සඳහන් කරයි. නාගරික මිතුරාට තම ගැමි මිතුරා පෙනෙන්නේ “ නොනිදා හිනැහෙන කමතක් “ ලෙසිනි.කමත තුළ ඇත්තේ සාමුහිකත්වය, සහෘදත්වය හා කැපවීමයි. ගමේ මිතුරා නොනිදා හිනහෙන කමතක් සේම තම මිතුරාට සැනසුම ගෙන එයි. එමෙන්ම බොහෝ කලකින් හමුවන මිතුරන් දෙදෙනාට නොනිදා රැය පහන් කරන්නට තරම් තොරතුරු හුවමාරු කරන්නට ද තිබේ. ඒ තොරතුරු අතර ගමේ වෙලේ කමතේ මැඩුවන් සුවඳ එනම් අව්යාජත්වය පිරුණු බොහෝ සුන්දර දෑ තිබෙනු ඇත.
අරලිය මල් සුවඳ කැටිවුණු සිල් සුවඳත් , නැලවෙන බෝ පත් වල සිසිලසත්, සාදු! සාදු! හඬත් සිතට දනවන්නේ ආධ්යාත්මික සුවයකි. වෑ කණ්ඩිය රාත්රියට නලියන බවක් පද රචනයා පවසයි. වෑ කණ්ඩිය පෝදා රාත්රියට නලියන්නේ කෙසේ ද? වෙනදා නිහඬ බව උසුලන වෑ කණ්ඩිය පෝදා රාත්රියට පණ ලබයි. සුදෝ සුදු වතින් සැරසුණු ගැහැණුන්, පිරිමින් සහ ළමා ළපටියන්ගේ හඬින් වෑ කණ්ඩිය පිරෙයි. වැවෙන් එතෙර පන්සල වෙත ඇදෙන ජනයාගෙන් සහ ඔවුන්ගේ සෙවණැලි වලින් වෑ කණ්ඩිය නලියයි.එමෙන්ම සඳ එළිය වැටුණු බෝපත් වල සිලි සිලියත් එහි සෙවණැල්ලත් වෑ කණ්ඩියට වැටේ. පෝදා රාත්රියට නලියන වෑ කණ්ඩිය ගැමියාගේ සරළ දිවි පෙවෙතත් ලොකෝත්තර සුවය සොයා යන ගමනත් පිළිබිඹු වෙයි.
ගේය පද රචක රත්න කේ. ප්රේමසිරිගේ පද සංකල්පනාවට අනුභූතිය වන්නේ අලුත් සහල් මල්ලක් රැගෙන තමා හමුවට පැමිණි සහාෘද ගැමියෙකුගේ හමුවයි. ගේය පද රචනාව තුළ ව්යංගාර්ථවත් බස්වහරක් යොදා ගෙන ඇත.පද රචකයා සිය පුද්ගලානුභුතිය ගමේ උපන් නගරයේ සිරගතවන්නට සිදුවුණු මිනිසුන්ගේ පොදු අනුභූතියක් බවට පෙරළා සුගේය පද වැලකට මුසුකරයි. එය ග්රාමීය නාගරික බේදයකින් තොරව සියලු සහෘදයන්ගේ හදවත් සංවේදීව ස්පර්ශ කරයි.
කරුණාරත්න දිවුල්ගනේගේ හඬින් නිරුත්සාහයෙන් මතුවන්නේ ගැමි අව්යාජත්වය පිරිපුන් හඬකි. එනිසාම මේ ගීතය අප ගමේ සුවඳ වෙත රැගෙන යයි.එච්.එම්.ජයවර්ධන නම් ප්රතිභාපූර්ණ සංගීතඥයාගේ තනුවෙන් හා සංගීතයෙන් ගීතය වඩාත් රසවත් වෙයි.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
මේ ගීත රසාස්වාද ලිපි විද්වතුන් වෙනුවෙන් නොවේ, ගීතය රසවිඳින්ට මූලික අවබෝධයක් ලබා නොමැති හෝ ගීතයක් රසවිඳින්ට අවධානය නොකරන අයට ගීතය රසය විඳින්නට මඟ පෙන්වීමක් පමණි.--- චාමිකා ජනානි----
Song Title: Pura Handak Ekka Awith Yanna.mp3, Artist: Karunarathna Divulgane, File Format: mp3, Mp3 File Size: 3.21 MB, Bit Rate: 128 kbps, Sampling Rate: 44100 Hz, Duration: 03:20, Quality: High, Music: New Music Combination, 1. Play This Song, 2. Download This Song...
TOPSINHALAMP3.COM
Wednesday, August 9, 2017
--- ආදරයට බ්රේක් නැත -----
ආදරය යන වචනය අපට මුලින්ම ඇසෙන්නේ අපේ දෙමව්පියන් වෙතිනි. අම්මා දස මසක් කුස දරාගෙන සිට අප මෙලොවට බිහි කරන්නේ මහත් සෙනෙහසිනි. ඉන් පසු කිරි දී අප පෝෂණය කරන්නේ ත් සිය දෙනෙත මෙන් ආරක්ෂා කරන්නේත් දරුවා කෙරෙහි පවතින අසීමිත ආදරය නිසාය. පියා සිය ගත වීරිය වැය කරමින් වෙහෙස වී තම දරුවන් අහරින් පෝෂණය කරන්නේත් ආරක්ෂාව ලබා දෙන්නෙත් අපරිමිත ආදරය නිසාමය.
නිවසෙන් පසුව පාසලට යන ළමයාට පාසලේ ගුරුවරුන්ගෙන් ද සම වයස් මිතුරු මිතුරියන්ගේ ද ආදරය ලැබේ. මව් පියන්ට අමතරව නෑදෑයන්ගෙන් හා අනෙකුත් වැඩිහිටියන්ගෙන් ද අපට ආදරය ලැබේ.
අප වයසින් වැඩී යෞවන අවධියට පත් වන විට ඔබ සොයන්නේ තම විරුද්ධ පාර්ශවයේ ආදරයයි. අපගේ සිරුරේ සිදු වන හෝමෝනමය වෙනස්කම් නිසා යොවුන් වියේ දී විරුද්ධ පාර්ශවයේ ආකාර්ශනයත් ආදරයත් අවශ්යෝ දෙයක් ලෙස හැඟේ. “ ආදරයට බ්රේක් නෑ යන කිමන සමාජ ගත වී තිබෙන්නේ මේ තරුණ අවධියේ ප්රේමය ඇසුරිනි.
යෞවන ආදරය නැතිනම් ප්රේමය යනු සැබවින්ම සොඳුරු අත්දැකීමකි. ප්රේකමයක් සිතෙහි ඇති වූ විට මෙතෙක් අසුන්දර ලෙස පෙනුණ ලෝකය සුන්දර යැයි හැඟේ. අරුත් සුන් වුණු ජීවිතයට අරුතක් ද නැවුම් බලාපොරොත්තුවක් ද ඇති වෙයි.
නන්දා මාලිනිය ගයන මේ සොඳුරු ගීතය මතකයට නගා ගන්න.
“ යොවුන් වසන්තයේ දුහුල් වලාකුළේ
රෑන් මුදා ගෙන පාවී යනු මැන ඉගිල්ලිලා
“ යොවුන් වසන්තයේ දුහුල් වලාකුළේ
රෑන් මුදා ගෙන පාවී යනු මැන ඉගිල්ලිලා
දිලිසෙන කඳුලේ කිරණික් නෑවී
සිඟිති ආදර දූපතක තනි වී
ගංඟාවක් සේ ගලා බසිනු මැන
නිරන්තරේ සිනා සිසී.....
සිඟිති ආදර දූපතක තනි වී
ගංඟාවක් සේ ගලා බසිනු මැන
නිරන්තරේ සිනා සිසී.....
ප්රේමය මය සැබවින්ම සොඳුරු දෙයක් වුව ත් එය නිවැරදිව වටහා නොගැනීමත් වංක පුද්ගලයන් නිසාත් අසුන්දර වූ අවස්ථා බොහොමයක් ඇත.
ප්රේපමය අප වටහා ගන්නේ විවිධ වයස් මට්ටම් වලදී විවිධ ආකාරයෙනි.
• වයස අවු 13 සිට වයස අවු 18 - දක්වා බොහෝ දෙනෙක් තමන්ට හමු වන ඕනෑම පුද්ගලයෙකු හා ප්රේ්ම සම්බන්ධතා අරඹයි.
ප්රේපමය අප වටහා ගන්නේ විවිධ වයස් මට්ටම් වලදී විවිධ ආකාරයෙනි.
• වයස අවු 13 සිට වයස අවු 18 - දක්වා බොහෝ දෙනෙක් තමන්ට හමු වන ඕනෑම පුද්ගලයෙකු හා ප්රේ්ම සම්බන්ධතා අරඹයි.
• වයස අවු 18 සිට 20 දක්වා කාලයේ දී විශේෂ කෙනෙකු සමඟ ප්රේම සම්බන්ධතා අරඹයි.
• වයස අවු 20 න් පසු විවාහය සඳහා සුදුසු කෙනෙක් තෝරා ගනියි.
• වයස අවු 20 න් පසු විවාහය සඳහා සුදුසු කෙනෙක් තෝරා ගනියි.
පාසල් වියේ දී ඔබට ප්රේම සම්බන්ධතා ආරම්භ කිරිමටත් එය පවත්වා ගැනීමටත් අවශ්යස වැටහීම නැත. එනිසා සිදු වන්නේ ඔබට හමු වන ඕනෑම අයෙකු හා ප්රේභම සම්බන්ධතාවක් ආරම්භ කිරීම ය. එවිට ඔබ එලෙස ආදරය කරන පුද්ගලයා ගේ සැබෑ නම, වයස, රැකියාව, දෙමාපියන් මෙන්ම ඔවුන්ගේ ගති ගුණ පිළිබඳ කිසිදු විමසීමක් නැතිව ආදරයෙන් බැඳේ. ආදරයේ දී කරන වර්ණනාවන් ආදරනීය කතා බහ වලට රැවටෙන තරුණියෝ ප්රේ මයත් රාගයත් එකක් යැයි සිතමින් සිය සියලු වටිනාකම් ආදරවන්තයාට පුදකරයි.
අප රටේ නීතියට අනුව විවාහ වීමට වයස අවු 18 සම්පූර්ණ විය යුතුය. වයස අවු 13 – 18 අතර වන කාලයේ දී ඇතැම් ගැහැණු ළමයින් නීත්යඅනුකූල නොවන විවාහයට ඇතුළත් වේ. එවිට සිදුවන්නේ එම විවාහයෙන් ඇති වන දරුවන්ට නීත්යාතනුකූල පියෙකු නොමැති වීමයි. නීත්යවනානුකූල බැඳීමක් නොමැති නිසා පිරිමි පුද්ගලයා එම විවාහය අතහැර දමා යයි. එයින් සිදුවන්නේ ළමයින් මෙන්ම ළමා මවක ද අසරණ වීමයි. එමෙන්ම සෞඛ්ය අංශ පවසන්නේ දරුවකු ලැබිමට නම් ගැහැණු ළමයෙකුට වයස අවු 21 සම්පූර්ණ විය යුතු බවයි. එසේ නොමැති විට නොමේරූ ගර්භාෂය නිසා දරුවාත් ළමා මවත් මිය යෑමේ ප්රසවණතාව වැඩිය. නැති නම් මළ දරු උපත් හෝ නොමේරූ දරුවන් ඉපදිය හැකිය.
තමාට හමුවූ පළමුව ආදරය ප්රඩකාශය කළ පුද්ගලයා ලොව සුන්දරම වටිනාම පුද්ගලයා බව තීරණය කර ඔහු හා නීත්යළනුකූල නොවන අඩු වයස් විවාහයකට එලඹීමෙන් පසුව එම පුද්ගලයාගේ සැබෑ ස්වරූපය හෙළිවෙයි. එම පුද්ගලයා නිතර මත් පැන් පානය කරන, නිතර අඩ දබර වන, නිතර පහර දෙන පුද්ගලයෙකු වූ විට විවාහ ජිවිතය ඉතා නීරස වෙයි. අධ්යා පන කටයුතු නිසි ලෙස සම්පූර්ණ නොකිරීම නිසා රැකියාවක් සහ ආර්ථික ශක්තියක් නැතිව දිවි ගෙවන ඇයට සදා කල්හිම පීඩාකාරී ජීවිතයක් ගෙවන්නට සිදුවෙයි. එනිසා ජීවිතේ පසු තැවෙන කිසිවක් නොකරන්නට ඔබ සිතට ගන්න.
සැබෑ ආදරයක් සොයා ගන්නට ඔබ ඉක්මන් නොවිය යුත්තේ මේ නිසාය.
“ ආදරයට බ්රේක් නැති වුවත්, “ ජීවිතේට රිවස් නැති බව, හොඳින් මතක තබා ගන්න.
පාසල් සමය යනු ජීවිතේ අමරණීය මතක සටහන් රැගත් සොඳුරු සමයකි. එය තවත් සොඳුරු වන්නේ ඔබ හොඳින් තම අධ්යාතපන කටයුතු නිමකිරීමෙනි. ගුරුවරුන් උගන්වන දේ ඉතා හොඳින් ඉගෙන ගනිමින් පොත් පත් කියවමින් දැනුම ලබා ගනිමින් යහ ගුණ දම් වර්ධනය කරගනිමින් පැලෑටියක් සේ ඔබ වැඩෙන්න. පාසල තුළින් ලබා ගන්නා ශකතිමත් පදනම නිසා ඔබට ඔබගේ ජීවිතය ජය ගන්නට හැකි වනු ඇත.
හොර රහසේ අඩු වයසින් නීත්යාසනුකූළ විවාහයකට එළඹෙනවාට වඩා අභිමානයෙන් යුතු විවාහයක් තෙක් ඔබ ඉවසීමෙන් කල්පනාකාරීව කටයුතු කරන්න. ඔබට නිසි වයස එළඹෙන විට ඔබ අධ්යායපනය තුළින් ද ජීවිතය ජය ගෙන ඇත්නම් ඔබ සමාජයට ඉතා වටිනා පුද්ගලයෙකු බවට පත් වනු ඇත. එම වටිනාකම් සමඟින් සුදුසු පුද්ගලයෙකු හා සතුටින් යුතුව දෙමාපිය නෑදෑ හිතවතුන්ගේ ආශිර්වාද මැද විවාහය නම් සොඳුරු බැඳීමට එක්වන්න. ඔබ ගැහැණු ළමයෙකු නම් රජ කුමරියක සේ ද පිරිමි ළමයෙකු නම් රජ කුමරුවකු සේ ද අභිමානයෙන් සැරසී සතුට සැනසුම පිරි කැදැල්ලකට ඔබට පි මනින්නට හැකි වනු ඇත. එතෙක් ඔබ ඔබගේ ජිවිතය රැකගන්න.
“ අරලියා මල් ඔහේ පිපුණට පෝය නෑ අවිදින්
වැඩෙයි අව සඳ ගෙවී අටවක නොවී ඉමු ඉක්මන්
වැඩෙයි අව සඳ ගෙවී අටවක නොවී ඉමු ඉක්මන්
ගෙදර බුදුණගෙ ඇල්ම බැල්මේ අමාවක ගෙවපන්
පුරා පෝයට මලුත් අරගෙන අපිත් යමු පන්සල් .....
පුරා පෝයට මලුත් අරගෙන අපිත් යමු පන්සල් .....
සේනානායක වේරලියද්ද ගායනා කරන මේ ගීතයේ කියවෙන අයුරින් ඔබ ඉක්මන් නොවි ජීවිතයට පසු තැවෙන තීරණ වලට එළඹෙන්නේ නැතිව සිටින්න. යළි යළිත් මතක තබා ගන්න.
ජීවිතේට රිවස් නැති බව.
Friday, May 26, 2017
Wednesday, May 17, 2017
Sunday, May 14, 2017
--වෙසක් කූඩු --
දිනක් මම අපේ නැන්දා කෙනෙකුගේ නිවසේ නතර වුණා.නැන්දගේ එකම පුතා 9 වසරේ ඉගෙන ගනිමින් සිටියෙ. මල්ලිට වෙසක් කූඩුවක් ගේන්න කිව්වලු ඉස්කෝලෙන් යැයි නැන්දා කීවා.අනේ දුවේ මල්ලිට වෙසක් කුඩුවක් හදලා දෙන්නකෝ.
මේ වෙසක් කූඩුව හදලා දෙනවකෝ. ඒ අපේ මල්ලි.
අනේ අපොයි! අවු 14ක් වෙච්ච කොල්ලෙකුට වෙසක් කූඩුවක් හදන්න බැරි නම් වැඩක් නෑනේ.ලැජ්ජාවෙ බෑ.
වෙසක් කූඩු හදලා සල්ලි හම්බ කරන්න ද? ඔය කූඩුව හදලා දෙනවකෝ කියවන්නෙ නැතිව.
ලැජ්ජයිනේ කොල්ලෙක් වෙලා වෙසක් කූඩුවක් , සරුංගලයක් හදාගන්න බැරි නම්.කවද හරි ඔයා තාත්තා කෙනෙක් වෙලා පුතා කිව්වොත් , තාත්තෙ, මට වෙසක් කූඩුවක් හදලා දෙන්න කියලා, ඔයාට කියන්න වෙන්නෙ දන්නෙ නෑ කියලා. ළමයා කියයි අයියෝ, අපේ තාත්තා වෙසක් කූඩුවක් හදන්න දන්නෙ නැත්නම් වැඩක් නෑ කියලා.
අනේ! නිකං ඉන්නවකෝ. මම කඩෙන් වෙසක් කූඩුවක් ගෙනත් දෙනවනේ එතකොට.
හදන්න දන්නෙ නැත්නම් බලා ගන්න හදන විධියවත්, මම කූඩුවට ඕනකරන බට පතුරු ටික සකස් කළා.
මේ, අක්කෙ, ඔයා ඕක හදලා මට කතා කරනවා මං යනවා.
කොහෙද යන්නෙ ?
මට කම්මැලියි! ගේම් එකක් ගහන්න යනවා.
වෙසක් කූඩුව සාදා නිම කරන්නට සූදානම් කර තිබිය දී නැන්දා පසු දින ප්ලාස්ටික් වෙසක් කූඩුවක් ගෙනත් තිබුණ අතර ඇය විසින්ම එය අලවා කූඩුව මල්ලිට ලබා දුන්නා.
-------------------------------------------------------------------
ඇත්ත. වෙසක් කූඩුවක් සරුංගලයක් හදන්න ඉගෙන ගත්තට ඒකෙන් මුදල් හම්බකරන්න බැරි වේවි. ඒත් වෙසක් කූඩු, සරුංගල් හදලා මුදල් උපයා ගන්න අයත් ඉන්නවා. මහන්සිවෙලා ඉගෙන ගෙන අන්තිමට වෙසක් කූඩු, සරුංගල් විකුණන කෙනෙක්ගෙ තත්වයට තමන් වැටෙන් නෑ කියලා තමයි මල්ලි කිව්ව දේ අදහස.
-------------------------------------------------------------------
ඇත්ත. වෙසක් කූඩුවක් සරුංගලයක් හදන්න ඉගෙන ගත්තට ඒකෙන් මුදල් හම්බකරන්න බැරි වේවි. ඒත් වෙසක් කූඩු, සරුංගල් හදලා මුදල් උපයා ගන්න අයත් ඉන්නවා. මහන්සිවෙලා ඉගෙන ගෙන අන්තිමට වෙසක් කූඩු, සරුංගල් විකුණන කෙනෙක්ගෙ තත්වයට තමන් වැටෙන් නෑ කියලා තමයි මල්ලි කිව්ව දේ අදහස.
මේ ඉගෙන ගන්න කිසි දෙයක් අපතෙ යන්නෙ නෑ. අපේ මාමා කෙනෙකුට එයාගෙ විධායක ශ්රේණියෙ රැකියාව නැති වුණා වැරැද්දකට අහුවෙලා. මාමාට ලස්සනට චිත්ර අඳින්න පුළුවන්. එයා සිමෙන්ති කොල වලින් වෙස් මුණු හදලා වෙසක් එකට පිට කොටුවෙ විකුණුවා.එ් නිර්මාණශීලීත්වය නොසිතූ විධියට මාමාට පිහිට වුණා.
වෙසක් කූඩුවක්, සරුංගලයක් හදන්න ඉගෙන ගන්න එකේ මූල්ය වටිනාකම තමා දැන් මිනිස්සු හොයන්නේ. සල්ලි හම්බ කරන්න බැරි දෙයක් ඉගෙන ගන්න වටින්නෙ නෑ කියලා හිතන්නේ.
ඒත් ආදරණීය දෙමව්පියනි, හිතන්න එහි තිබෙන අනෙක් වටිනාකම් ගැන. කූඩුවක් හදන්න උණ පඳුරක් කපන්න යන විට දරුවට උණ පඳුරේ විශේෂත්වය ගැන කියා දෙන්න පුළුවන්. උණ පඳුර කපා ගෙන ඒවා සුද්ද කරලා, කෝටු ටික සකස් කරගන්න ආකාරය, ඒවාගෙන් විවිධ හැඩයෙ කූඩු සකස් කිරීම යන මේ සියල්ලම කලාවක්. හසුරු කුසලතා වලට මෙවැනි දේ අයිති වෙනවා. ඒ වගේම වෙසක් කූඩුවක් අවසාන නිමාවක් කරා යන තෙක් සකස් කිරීමට හොඳ ඉවසීමක් තියෙන්න ඕන. කොම්පියුටර් ගේම් එකකින් ඔය කියන නිර්මාණශීලීත්වය වගේම ඉවසීම පුරුදු වෙන්නෙ නෑ. හැම දේකම මූල්ය වටිනාකම හොයන්නෙ නැතිව දරුවා නිර්මාණශීලී සංවේදී අයෙක් බවට පත් කරන්නට මෙවැනි දේ කියා දෙන්න. සොබා දහමට සමීප කරවන්න.
ඔබත් පහසුවට ප්ලාස්ටික වෙසක් කූඩුවක් හරි කඩේ සාදා නිමකළ වෙසක් කූඩුවක් නම් හැදුවේ, පොසොන් පෝයටවත් දරුවා එක්ක වෙසක් කූඩුවක් හදන්න. උණ බට හොයා ගන්න බැරි නම් අඩුම ගානේ කඩෙන් උණ කූරු ටිකක් අරන් කූඩවක් නිර්මාණය කරන හැටි දරුවට පෙන්වන්න.
වම් මොළය විතරක් නෙමේ දකුණු මොළය වර්ධනය කරගන්න උත්සාහ කරන්න.ඒ සඳහ නිර්මාණශීලීත්වය අත්යවශ්යයි. දරුවා නිර්මාණශීලී සංවේදී අයෙක් බවට පත් කිරීම ඔබේ යුතුකමක්.
Tuesday, May 2, 2017
Thursday, February 9, 2017
Subscribe to:
Posts (Atom)